Klachten

Klachtenregeling


Wij vinden het belangrijk goed te luisteren naar signalen van ouders. Als er problemen zijn, kunnen we deze in de meeste gevallen in overleg met direct betrokkenen oplossen.
Voor situaties waarin dit niet mogelijk blijkt, is er een klachtenregeling.

Als je niet tevreden bent over de dienstverlening kun je daar een signaal afgeven. De ontevredenheid kan zich richten op het pedagogisch handelen van een medewerker, de algemene behandeling van jou of jouw kind, discriminatie, maar ook op het algemene beleid. Bijvoorbeeld ten aanzien van bereikbaarheid, wachttijden of

administratieve afhandeling van plaatsingen of facturen. Dit kan gaan over iedereen die bij ons werkt: medewerkers, leidinggevenden, vrijwilligers en stagiaires.


De regeling kent drie fasen:


Fase 1
Ontevredenheid over de behandeling van jou of je kind maak je direct kenbaar bij de

betreffende medewerker en/of bij de direct leidinggevende van deze medewerker. Samen probeer je het probleem op te lossen.


Fase 2

Als je in overleg met de medewerker en/of de leidinggevende niet tot een oplossing van het probleem komt, leg je de klacht schriftelijk voor door een e-mail te sturen naar info@voetbalschooldehertenkamp.nl. Je ontvangt binnen een week een ontvangstbevestiging. Tijdens ons zorgvuldige onderzoek van maximaal vier weken houden we je zoveel mogelijk op de hoogte van de voortgang. Daarna geven we schriftelijk een met


Fase 3

Als de interne procedure niet tot een oplossing van het probleem leidt, kun je, alvorens naar de Geschillencommissie te gaan, terecht bij www.klachtenloketkinderopvang.nl voor onafhankelijk advies en informatie.




Geschillencommissie Kinderopvang


Je kunt in twee situaties een klacht voorleggen aan de geschillencommissie:


  1. Als wij niet binnen zes weken hebben gereageerd op jouw klacht.
  2. Als je binnen zes weken met BSO Voetbalschool De Hertenkamp geen overeenstemming hebt bereikt over de afhandeling van de klacht.


In uitzonderlijke gevallen mag je ook direct een klacht indienen bij de Geschillencommissie Kinderopvang. Dat is van toepassing als in redelijkheid niet van je kan worden verlangd dat je de klacht indient bij Voetbalschool De Hertenkamp zelf. Bijvoorbeeld bij klachten over intimidatie of wanneer je bang bent dat het voorleggen van de klacht vervelende gevolgen voor jou of jouw kind kan hebben. De Geschillencommissie beoordeelt of aan de voorwaarden hiertoe voldaan is.


De Geschillencommissie moet volgens de wet binnen zes maanden uitspraak doen. In de meeste gevallen zal de uitspraak er al veel eerder zijn. De uitspraken van de Geschillencommissie zijn bindend.



Mocht je de Geschillencommissie willen benaderen, stuur dan je klacht naar:

Geschillencommissie Kinderopvang Postbus 90600
2509 LP Den Haag


Meer informatie over de Geschillencommissie vind je op www.degeschillencommissie.nl.



Geheimhouding

Iedereen die betrokken is bij de behandeling van de klacht is verplicht tot geheimhouding van vertrouwelijke gegevens.




Ouderraad


Omdat wij een kleinschalige BSO zijn hebben wij geen oudercommissie. Echter vinden wij het contact met ouders erg belangrijk. Daarom doen wij aan actieve ouderraadpleging via email en whatsapp. Ook hebben wij een ouderraad die bestaat uit Joran de Vaan en Milan Janssen. Zij kunnen informatie of advies vanuit de ouders naar ons terugkoppelen over de gang van zaken bij de Voetbalschool. Ook kunnen zij bemiddelen of als aanspreekpunt dienen als ouders tegen problemen aanlopen en hier graag met iemand over willen praten die geen deel van onze organisatie uit maakt.




Share by: